Bekijk project

Basisschool De Groene Planeet

De site van De Groene Planeet, gelegen in Houtem, Vilvoorde, betreft een U-vormig perceel met daarop vandaag een heterogeen gebouwencomplex dat door de jaren heen organisch gegroeid is. De bouw van een nieuwe stedelijke basisschool vormde bijgevolg een uitgelezen kans om deze site te gaan transformeren en dit heterogeen schoolcomplex tot een sterker samenhangend geheel om te vormen. Het gezamenlijke objectief beoogde niet alleen een goed functionerend gebouw, maar ook een duurzame en stimulerende leef- en leeromgeving.

Bekijk project

Studentenhuisvesting Drie Koningen, Gent

Project in opdracht van Immogra, in samenwerking met Archipl Collectief en Kollektif Landscape. Een site langs de E40 en Kortrijksesteenweg, gelegen in de ‘zuidelijke mozaïek’ van Gent, vormt de locatie voor een nieuw studentenhuisvestingsproject met 530 studentenkamers en een aanvullend programma met gemeenschappelijke studentenvoorzieningen, kantoorruimtes, een polyvalente zaal met cafetaria, en een ondergrondse parking en fietsenstalling.

Bekijk project

Scholen Maricolen Maldegem

De Maricolen Maldegem is een maatschappelijk geëngageerde onderwijscampus. Ze wil zich toekomstbestendig opstellen en zich richten op oplossingen die bijdragen tot de kwaliteit van het leven. Voor het ontwerp van de basis- en middelbare school werd transparante bebouwing als belangrijk ervaren door de scholengemeenschap. Ruimtes met veel doorkijk, een grote openheid zonder harde grenzen, maar waar veiligheid gegarandeerd kan worden.

Bekijk project

Middelbare school Poperinge

De twee te ontwikkelen gebouwen C en G kaderen volledig in de lange termijnvisie die het schoolbestuur reeds heeft ontwikkeld de voorbije jaren. In die visie wil zij alle leerlingen en personeelsleden van de Poperingse scholen samenbrengen langsheen de ‘Schoolstraat’. Alle gebouwen, alsook gebouw G en C maken deel uit van deze visie. Hierbij wordt een groenas gecreëerd doorheen Poperinge, langsheen de Vleterbeek. De bedoeling is dat de verschillende scholen hierop aansluiten en op die manier een aangename horizontale verbinding creëren,voor zowel voetgangers als fietsers.

Bekijk project

Scholencampus Kortrijk

De vernieuwing van scholencampus Kaai van het Guldensporencollege en de Sint-Amands Basisschool in Kortrijk kadert binnen het DBFM-programma Scholen van Morgen en kwam in 2011 als winnend ontwerp voort uit een Open Oproep van het Team Vlaams Bouwmeester.

 
Bekijk project

UGent in Kortrijk

Universiteit Gent breidt uit op de Campus in Kortrijk met een gloednieuw gebouw dat de faculteit Bio-Ingenieursweten­schappen en de centrale administratie van de Universiteit zal huisvesten. Waar zij eerst een speler was op verplaatsing, wil de universiteit in de toekomst een eigen uitvalsbasis voorzien: dit gebouw wordt het kloppend hart van de UGent in Kortrijk. Abscis Architecten werd verkozen tot laureaat voor deze opdracht.

Bekijk project

PPS culturele campus Hamme

Dit project is deel van het ambitieuze masterplan ‘Hamme 2020’, dat het hart van Hamme volledig zal hertekenen. Het reconversieplan omvat enkele cruciale ingrepen die gericht zijn op het verbeteren van de verblijfskwaliteit van de centrumbewoner /-bezoeker, door het openbaar domein opnieuw in te richten en een handelslus te creëren die de commerciële activiteiten in de dorpskern versterkt.

Bekijk project

Petit Paris, Oostende

Het gemengd project “Petit Paris” is gelegen in Oostende, op een knooppunt tussen het stadscentrum en de haven, tussen het strand en het park, tussen historisch waardevolle gebouwen en nieuwe ontwikkelingen, tussen recreatieve en commerciële functies. Het nieuwbouwproject bestaat uit 36 appartementen met daaronder enkele publieke functies, zoals kantoren en horeca. Deze plint die het project draagt, stelt zich open naar de buurt, zowel letterlijk als figuurlijk, in volumetrie alsook in het programma. Het project poogt zo een bijdrage te leveren aan de levendigheid en boeiende relaties te leggen met de omgeving.

Bekijk project

Basisschool, academie en kinderdagverblijf Wingene

Twee scholenprojecten in Wingene voor verschillende leeftijden worden samengebracht tot één geheel, met eenzelfde architecturale uitstraling. De scholengemeenschap in Wingene streeft naar transparant gebouwen, ruimtes met veel doorkijk. Ze zijn een maatschappelijk geëngageerde onderwijscampus en ze willen zich toekomstbestendig opstellen en zich richten op oplossingen die bijdragen tot kwaliteit van het leven. Als school is ze ervan overtuigd dat kwaliteitsvol onderwijs meer is dan louter een opleiding. Leren leren, leren werken en leren (samen)leven gaan op de school hand in hand.

 
Bekijk project

De Oogappel, Dendermonde

De vzw ‘Oscar Romeroscholen’ gaf de opdracht een nieuw schoolgebouw te ontwerpen voor alle kleuters en lagere schoolkinderen, ter vervanging van de bestaande school. Deze school vindt plaats in Appels, Dendermonde, en focust op de identiteit van een open school, namelijk een toegankelijk en multifunctionele ruimte die breed maatschappelijk kan worden ingezet, los van de schooluren.

Bekijk project

Tijdelijke Europese School Brussel

In afwachting van de bouw van ‘Europese School V Brussel’, schreef de Regie der Gebouwen een (DBM-)wedstrijd uit om een tijdelijke school op te richten, op de parking van het voormalige NAVO-hoofdkwartier in Haren. 

Bekijk project

Heiveldstraat, Gent

Ongeveer 2 km verwijderd van station Gent-Dampoort, tussen de Nieuwelaan en de Heiveldstraat in Sint-Amandsberg, bevindt zich dit projectgebied, gelegen op twee percelen in de tweede bouwzone. Het project omvat de bouw van 15 nieuwe appartementen, een ondergrondse parkeergarage en de aanleg van een gemeenschappelijke tuin. 

Bekijk project

Refugiehuis Hasselt

Het voormalig refugiehuis van de abdij van Herkenrode vormt de kop van een bouwblok binnen het historisch stadscentrum van Hasselt. De herinrichting en functiewijziging van dit gebouw is sterk verweven met de grootschalige ontwikkeling van de gehele abdijsite van Herkenrode, die omgevormd is tot een gevarieerde woonomgeving.

Pagina
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6