2010 - 2011 Buggenhout
Dit schoolgebouw werd ontworpen om kinderen met minder verstandelijke mogelijkheden en kinderen met gedrags- of emotionele stoornissen te onderwijzen. Bouwen voor deze doelgroep heeft invloed op het ontworpen gebouw dat ondubbelzinnig non-agressief, vandaalbestendig en vooral logisch en duidelijk naar voor moet komen.
Het volume bestaat uit drie bouwlagen, geconcipieerd rond een buitenplein op het niveau van de eerste verdieping.Het secretariaat met ontvangst bevindt zich op de eerste verdieping, duidelijk zichtbaar en vlot bereikbaar door middel van een brede overluifelde buitentrap. Op dit niveau bevinden zich bovendien de leslokalen, de lokalen voor directie en administratie.De refter en keukens situeren zich op het gelijkvloers rond een kleine binnentuin en zijn gemakkelijk bereikbaar voor toe- en afvoer van goederen en afval. De vaklokalen zijn voorzien op de tweede verdieping, een lift zorgt ervoor dat ieder niveau ook voor andersvaliden bereikbaar is.
Het project is eventueel uitbreidbaar zonder bijkomende terreininname. Een bijkomende 1120 m² kan ter hoogte van de luifel op de eerste en tweede verdieping, rond het buitenplein gebouwd worden.